Thermae 2000 Logo

Let op, uw internetbrowser is verouderd

Onze website heeft gedetecteerd dat u gebruik maakt van een verouderde internetbrowser. Voor de beste gebruikerservaring en makkelijk & snel online boeken, raden we u aan uw browser te updaten. 

Via de knop 'update mijn browser' gaat u naar een externe website waar u de laatste versie van uw browser kunt updaten. 

Website alsnog bekijken Update mijn browser
Menu

Blog en nieuws

5 tips: voorkom de herfst blues!

vrijdag, 14 oktober 2016

Leefstijlcoach Daniëlle

Het is weer die tijd van het jaar. De korte, koude en donkere dagen komen er aan. Ondanks deze koude dagen is dit een periode waar ik ontzettend naar uitkijk: Sinterklaas, Kerst en oud & nieuw. Dit zijn dé dagen om samen met vrienden en familie te vieren, heerlijk al die gezelligheid! Maar helaas zijn er naast deze sfeervolle dagen ook sombere dagen met weinig daglicht en dan komt de herfst blues om de hoek kijken.

Tijdens de herfst blues is het erg lastig om op te staan, het is donker buiten en in bed blijven klinkt erg aantrekkelijk. Hoe dit precies komt weet niemand, maar ik heb een paar tips om de herfst blues te voorkomen:

1. Zorg goed voor uzelf

Door te weinig zonlicht raakt onze biologische klok in de war en produceert uw lichaam minder ‘vrolijke’ hormonen. Een warme deken is precies wat u nodig heeft op zo’n moment. Probeer bijvoorbeeld eens een sauna opgieting. Een van mijn collega’s zal lekker geurende etherische oliën op de saunakachel gieten en verspreidt de stoom met een handdoek of waaier door de ruimte. Deze extra warmte zal u zeker goeddoen. Tijdens het komende Limburgse opgietweekend staat het hele weekend in het teken van unieke Limburgse opgietingen.

2. Relax genoeg

Een goede nachtrust is erg belangrijk, maar te veel slapen is ook niet goed. Dit is één van de tekenen dat u op weg bent naar een herfst blues. Zorg voor voldoende ontspanning overdag en u heeft meteen minder behoefte aan een te lange nacht slapen. Neem een momentje rust voor uzelf in één van onze rustruimtes of ontspan in het warme thermaal water.

3. Let op uw eten

Gevarieerd en gezond eten is het hele jaar door belangrijk, maar des te belangrijker in deze koude periode. Dagelijks een gezonde groentemix of fruit is een goede compensatie voor al het lekkers tijdens de feestdagen. Kies voor een heerlijke smoothie ananas-mango in de Tapas & Cocktail Bar en u heeft direct voldoende fruit binnen voor deze dag.

4. Alleen is maar alleen

Tijdens de herfst blues overheerst het gevoel om alleen te zijn, maar dit helpt zeker niet om uit deze dip te komen. Zorg voor een leuke afleiding, plan een etentje met familie of vrienden en het zorgt gegarandeerd voor gezelligheid en plezier. Hierna kunt u er weer helemaal tegenaan.

5. Ga naar buiten

Even er tussen uit, een frisse neus en de buitenlucht. Dit alles zorgt ervoor dat u zich weer helemaal opgeladen voelt. Genoeg buitenlucht en daglicht zijn altijd goed voor het lichaam, maar nog beter tijdens het winterseizoen. Geniet van het weidse winterlandschap en de frisse buitenlucht op de Cauberg. En onthoud… Na de winter komt de lente…

Dit blog is geschreven door Daniëlle, leefstijlcoach bij Thermae 2000. Daniëlle ondersteunt gasten met het voeren van een gezonde levensstijl.

x

Vragen of feedback over het reserveren op onze nieuwe site? Bel 043-6092000. Wij helpen graag verder.

Hulp nodig?

Sitemap